Performance

Piano improvisation (sometimes with electronics) in a multidisciplinary context : with poetry, dance, jazz, acousmatic music, etc.

Insectophonie est une création originale commandée par Superspectives pour fêter les 100 ans de la mort de Camille Saint-Saëns et rendre un hommage paradoxal à son célèbre Carnaval des animaux.

Trois artistes se sont associés pour ce spectacle : Christian Zanési, célèbre compositeur de musique électroacoustique, directeur du GRM jusqu’en 2015 et infatigable passeur de sons, ayant formé toute une nouvelle génération de musiciens électroniques après avoir été lui-même élève de Pierre Schaeffer et de Guy Rebeil ; Stéphane Orlando, pianiste et compositeur belge spécialisé notamment dans la musique à l’image et l’improvisation ; et l’auteur belge Yvan Tjolle, pour la composition des textes poétiques.

INNER NEST

Improvisation trio with Stephan Dunkelman (electronics), Neff Irizari (Electric guitar) and Stéphane Orlando (piano).

VORONOI PARTITION (2017) is a transdisciplinary project where dance meets music and experimental video. The pianist Stéphane Orlando, who has conceptualized the project, use electronics sounds and improvisation on an acoustic grand piano to provide a kind of web with different textures while in communication with dancer Dawn Pratson.

In mathematics, a Voronoï diagram is a partitioning of a plane into regions based on distance to points in a specific subset of the plane.
The dance will start from the germ to the cell to go to the structure and reverse. This creates spacing vibration, energy conduction, rhythms, sites and for each site there is a corresponding region in space.

Seen from the inside, seen from the outside! Bones, muscles, skin: the texture of the body, relationships between time and space. Does the texture of the music influence the texture of the dance gesture?